Bardzo zabawna gra terenowa doskonała zarówno na odprężającą imprezę integracyjną, jak i na szkolenie team-buildingowe. Uczestnicy podzieleni zostają na kilka zespołów - zawodnicy otrzymują kolorowe kapturki oraz fartuszki, co już na wstępie wprowadza element zabawy i znacznego dystansu do całej sytuacji. Każda z grup otrzymuje koszyczek z winem i dużą ilością jajek, z których część należy transportować w kieszeniach fartuszków. Za doniesienie do mety niewypitego wina oraz jajek drużyny otrzymują bonusowe punkty. Po podziale na grupy Kapturki wyruszają w drogę do domku Babci - po drodze pokonają wiele przeszkód na specjalnie przygotowanych stanowiskach. Scenariusz przeplata zadania o charakterze integracyjnym z zabawowymi zadaniami indywidualnymi.
Przykładowe przygody Kapturków składać się mogą z następujących konkurencji:
- Kapturek szuka drogi - Kapturki zgubiły się w lesie i muszą wejść na najwyższe drzewo, aby znaleźć drogę; jest to bardzo ciekawa konkurencja z asekuracją linową polegająca na zbudowaniu wieży ze skrzynek - zadanie wymaga współpracy zespołu przy budowaniu wieży, więc jest chętnie widziana podczas przedsięwzięć integracyjnych.
- Polowanie na dzika - strzelanie z wiatrówki do małych sylwetek dzików; konkurencja indywidualna pozwalająca wykazać się poszczególnym uczestnikom.
Sieć pajęcza - Kapturki spotykają na drodze olbrzymią sieć pajęczą, przez którą muszą przedostać się w odpowiedni sposób; konkurencja wymagająca wobec całego zespołu - tylko współpraca poszczególnych osób umożliwi pokonanie przeszkody. - Przeprawa przez rwący potok - ponownie konkurencja indywidualna polegająca na przejściu wyznaczonego odcinka na szczudłach; bardzo zabawna, odprężająca konkurencja.
- Łowienie rybek - Kapturki po pokonaniu potoku postanawiają złowić ryby dla Babci w pobliskim stawie; w zależności od wyboru rybkami mogą być ziemniaki z wbitymi haczykami lub małe buteleczki alkoholu.
- Polowanie na wilka - pamiętając historię o swojej imienniczce Kapturki postanawiają odpędzić wilka od chatki Babci i w tym celu skorzystają z łuku; przewrotne odejście od bajkowego pierwowzoru zwykle rozśmiesza uczestników.
- Oślepione kapturki - Kapturki wychodzą z ciemnego lasu na polanę i oślepione jasnym słońcem muszą odnaleźć drobiazgi, które wypadły im z koszyczków; zadanie wykonywane z opaskami na oczach bardzo chętnie wykorzystywane na szkoleniach komunikacyjnych i team-buildingowych.
- Wąwóz pełen żmij - Kapturki od domku Babci oddzielają jeszcze groźne wzgórza; decydują się pokonać wąwóz ze żmijami bez dotykania ziemi; umowna konkurencja integracyjna polegająca na pokonaniu wyznaczonego dystansu po skrzynkach po napojach.
- Skok przez głaz - ostatnią przeszkodą jest głaz zastawiający wyjście z wąwozu; Kapturki pokonują naskokiem belkę - konkurencja jest bezpieczna dla zawodników, ale nie dla niesionych w fartuszkach jajek.
- Automobil dla Babci - Kapturki stwierdzają, że przejście przez las jest zbyt niebezpieczne dla Babci, więc postanawiają zbudować dla niej automobil z dostępnych części. W zależności od przyjętego wariantu można przeprowadzić jedną konkurencję lub rozbudowany mini-scenariusz (projekt, rejestracja pojazdu, próby techniczne). Po przybyciu do domku Babci czeka na nich posiłek - Babcia odbiera od Kapturków koszyczek, liczy ocalałe jajka i częstuje ciepłą strawą.
Czas trwania od 3 do 8 godzin (w zależności wariantu).
Powyższe gry fabularne realizujemy w dwóch wariantach: imprezy rekreacyjno-integracyjnej oraz szkolenia outdoorowego. W zależności o przyjętego wariantu gry poprowadzą animatorzy lub zespół trenerów naszej firmy partnerskiej Integra. Oba warianty - choć zewnętrznie podobne - warsztatowo i metodologicznie bardzo się od siebie różnią będąc odpowiedzią na różne potrzeby zespołów pracowniczych naszych Klientów.